Partneri

Udruženje „Drug nije meta“ se od 2015. godine kontinuirano kroz brojne aktivnosti bavi prevencijom i suzbijanjem svih oblika vršnjačkog nasilja.

Naša misija je da vratimo drugarstvo u đačke klupe i da u Srbiji rastu bezbedna i nasmejana deca.

Od 2017. godine, naše udruženje je prvo u Srbiji pokrenulo godišnje konferencije i radionice u školama posvećene vršnjačkom nasilju, okupljajući stručnjake, nastavnike, učenike i širu javnost kako bismo zajedno sagledali problem iz različitih uglova i pronašli efikasna rešenja.

Kroz ove aktivnosti, „Drug nije meta“ nastoji da podigne svest o problemu vršnjačkog nasilja i pruži podršku deci, roditeljima i prosvetnim radnicima u borbi protiv ovog društvenog problema.

 


NADEL, ili NAcionalna DEčija Linija je usluga telefonskog savetovanja koja deci u Srbiji omogućava da u bilo kom trenutku dobiju savetodavnu podršku putem besplatnog poziva na telefonski broj 116111, ako se nađu u okolnostima u kojima su im ugrožena prava, ili u bilo kojoj drugoj situaciji, kada osete potrebu za razgovorom sa kompetentnom i poverljivom osobom.

NADEL je dostupan 24 časa dnevno, 7 dana u nedelji, svih 365 dana u godini. Savetnici prihvataju pozive dece i mladih, razgovaraju o najrazličitijim temama i problemima koji zaokupljaju njihovu pažnju, kao i dilemama sa kojima se suočavaju. Poziv ka Nacionalnoj dečijoj liniji je besplatan, anoniman i poverljiv.

Za mlade kojima je jednostavnije da se izraze o svojim osećanjima, razmišljanjima, dilemama putem pisane/onlajn komunikacije dostupna je usluga Chat savetovanja. Usluzi Chat savetovanja je moguće pristupiti svakog dana od 18-22 časa putem sajta www.116111.rs ili platforme Sve je OK - Zajedno ka boljem mentalnom zdravlju . Usluga je besplatna, anonimna i poverljiva.

 

Savetodavna usluga Roditeljski telefon pruža podršku roditeljima, odgajateljima i svim odraslima koji su zabrinuti za decu o kojoj brinu i za njihovu dobrobit. Dostupna je svakog dana u godini, od 16-22 časa, na broj telefona 08000 007 000. Savetnici/e su otvoreni da čuju i razgovaraju o različitim roditeljskim dilemama, pitanjima, brigama u vezi sa razvojnim temama, promenama u ponašanju kod dece, porodičnoj dinamici, konfliktima i temi porodičnog nasilja. Principi: besplatnost, anonimnost i poverljivost predstavljaju način rada Roditeljskog telefona.

Savetnici/e na telefonsko/digitalnim uslugama su profesionalci ili studenti završnih godina humanistikih nauka (psiholozi, socijalni radnici, defektolozi…) koji su prošli specijalizovane obuke za rad i podršku deci, mladima i odraslima u kontekstu telefonsko/digitalnog savetovanja.

 

SOS telefon za žene sa iskustvom nasilja je usluga podrške i nudi informacije, savetovanje, edukaciju i upućivanje ženama i devojkama koje trpe porodično (rodno zasnovano) nasilje, kao i osobama koje su zabrinute za nekoga ko se nalazi u situaciji rodno zasnovanog nasilja. Usluga je dostupna 24 časa dnevno, 7 dana u nedelji tokom cele godine, na broj telefona 0800 222 003.