Mnoga deca, ali i njihovi roditelji, premda sami znaju, ili imaju bilo kakvo saznanje da njihova deca, ali i vršnjaci njihove dece, prolaze kroz bilo kakav vid digitalnog nasilja retko prijavljuju isto iz straha da ne budu osramoćeni, da ne dobiju adekvatnu pomoć, ili straha da neće naići na nekoga ko će suštinski razumeti njihov problem.
Emina Beković iz Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu iznela je podatke o tome koliko sam centar dobija pozive, odnosno, koliki broj roditelja/dece se javlja u vezi sa bezbednošću na društvenim mrežama i na šta su se prijave konkretno odnosile.
Da li je bilo reči o pretnjama, maltretiranjima, narušenoj privatnosti, o samoj edukaciji i drugo, objašnjavaju iz samog Nacionalnog kontakt centar ističući da oni svakodnevno primaju pozive, kako od roditelja, tako i od dece kada su u pitanju društvene mreže i bezbedno korišćenje interneta uopšte.
-Njihova pitanja su uglavnom vezana za podešavanja privatnosti naloga, informisanje o starosnoj granici za otvaranje naloga, zatim, kako ukloniti neprimeren sadržaj, kao i informisanje kako postupiti i kome prijaviti ukoliko dođe do bilo kakve vrste uznemiravanja na internetu – govori Beković i dodaje:
-Sve prijave koje smo imali do sada, a tiču se konkretno društvenih mraža, uglavnom su se odnosila na prijavu hakovanog naloga, kako povratiti isti, i kako ga zaštititi.
Kako objašnjava i dodaje, svaki građanin može pozvati besplatan broj telefona 19833 i dobiti informacije, savete, tehničku podršku, ali i pomoć oko prijave digitalnog nasilja koje trpi njihovo dete, unuče, učenik ili bilo ko drugi, jer je sam Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu efikasniji i brži deo sistema koji prosleđuje te prijave direktno odeljenjima za visokotehnološki kriminal i u policiji i tužilaštvu, Ministarstvu prosvete i drugim relevantnim institucijama u Srbiji sa kojima su direktno povezani.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.