Čuvam te
nacionalna platforma za prevenciju nasilja u školama
Čuvam te
  • Najnoviji tekstovi
  • Tema meseca
  • Aktuelne obuke
  • Video
  • Vesti
  • Kontakt
  • O nama

    Čuvam te

    • O nacionalnoj platformi za prevenciju nasilja koje uključuje decu
    • Partneri
    • Korisni linkovi
  • Šta je nasilje?

    Šta je nasilje i vrste nasilja

    • Šta je nasilje?
    • Fizičko nasilje
    • Psihičko nasilje
    • Seksualno nasilje
    • Eksploatacija dece
    • Digitalno nasilje
    • Socijalno nasilje
    • Trgovina ljudima
    • Institucionalno nasilje
    • Nasilni ekstremizam
    • Zanemarivanje i nemarno postupanje
    • Zloupotreba deteta i učenika
    • Vršnjačko nasilje
    • Nasilje u školi

    Postupanje u slučaju nasilja

    • O Timu škole za zaštitu od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja
    • Mere koje ustanova preduzima u zavisnosti od nivoa nasilja nad detetom/učenikom
    • Situacije kada se uključuju druge ustanove

    Pitanja i odgovori

    • Najčešća pitanja i odgovori na jednom mestu
  • Aktuelnosti

    Informativni tekstovi

    • Svi tekstovi
    • Porodične teme
    • Deca i mladi
    • Internet i društvene mreže
    • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja

    Vesti

    • Vesti
  • Obuke

    Edukacija o prevenciji nasilja

    • Onlajn obuka za učenike
    • Onlajn obuke za zaposlene
    • Onlajn obuke za roditelje
    • Cilj onlajn obuka
  • Prijava nasilja

    Prijava nasilja

    • Formular za prijavu nasilja
    • Provera statusa prijave nasilja
    • Video uputstvo - Kako prijaviti nasilje?
  • Statistika

    Statistika nasilja koja uključuje decu

    • Statistika nasilja koja uključuje decu
  • Kontakt

    Budimo u kontaktu

    • Kontaktirajte sa nama
Kontakt
  • Instagram
  • Facebook
  • Ћ
  • +
  • -
Nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
...jer
zajedno
smo jači!
Klikni ovde i PRIJAVI NASILjE

Odaberite kategoriju:

  • Svi tekstovi
    • Porodične teme
    • Deca i mladi
    • Internet i društvene mreže
    • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja
Štampa strane Pošalji stranu
  • Aktuelnosti
  • Informativni tekstovi
  • Svi tekstovi
  • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja
Čitaj mi

Saveti za nastavnike - smernice za rad sa detetom sa smetnjama u razvoju

14. jul 2021.

Suzana Miković, master defektolog i porodični terapeut objasnila je značaj i ulogu nastavnika, ali i celokupnog školskog sistema u razvoju dece sa smetnjama u razvoju pomoću kojih bi najlakše stekli odnos poverenja, prijateljstva, podrške, ali i pomoći ukoliko prepoznaju da dete sa smetnjama u razvoju doživljava neki vid vršnjačkog nasilja.

- Za svako dete sa smetnjama u razvoju tokom školovanja je neophodna timska procena i planiranje podrške a koja se odnosi na obrazovni plan i program, korektivne psihomotorne i govorne vežbe kao i psiho-socijalna podrška i detetu i porodici - objašnjava defektolog i porodični terapeut i dodaje:

- Informacije koje nastavnici zapažaju u svakodnevnom radu sa decom i razmenjuju međusobno, sa roditeljima i članovima tima, ali i obrnuto, su od neprocenjivog značaja za podsticanje saznajnog i socioemocionalnog razvoja i mogu biti okosnica podrške koja će detetu biti podsticaj i stimulacija da ostvari svoje potencijale.

Pored specifičnih koje se odnose na određeno dete, smernice koje mogu biti korisne nastavnicima u radu sa decom sa smetnjama u razvoju su:

  • Detetu se obraćati jasno, direktno i rečima koje dete razume
  • Ukoliko dete nije razumelo potrebno je ponoviti. Treba imati u vidu da je najbolji vid učenja kroz iskustvo i dati detetu mogućnost da ponavlja i vežba.
  • Davati slikovite i konkretne primere. Potrebno je davati praktične primere, pokazati detetu kako ukoliko su manipulativne aktivnosti u pitanju, vežbati zajedno sa detetom sve dok mu je potrebna podrška da usavrši aktivnost.
  • Ukoliko ne može da isprati nalog zadatak je potrebno raščlaniti na više delova
  • Ispoštovati rutinu i predvidljivost u okviru koje dete funkcioniše, svaku promenu najaviti detetu kroz dogovor i dijalog
  • Uvek postavljati realne i dostižne ciljeve, ali i razmišljati o višim nivoima koje bi dete moglo da dostigne u narednoj fazi
  • Razvijanje toplog odnosa sa detetom koji je bogat poverenjem i pruža detetu osećaj sigurnosti
  • Inicirati komunikaciju i izbegavati postavljanje pitanja samo po principu da-ne, već podstaći dete da bude aktivnije i da izražava svoje mišljenje
  • Podsticati govor i izražavanje potpunim rečenicama
  • Pružiti detetu mogućnost da prati svoj tempo i dati mu vremena da savlada, razume i izvrši određenu aktivnost ili zadatak
  • Naoružati se strpljenjem, jer se navike teško stiču a vrlo lako mogu da se izgube ukoliko se ne ponavljaju
  • Biti dosledan u postavljanju pravila i vaspitnih zahteva
  • Biti uporan i istrajan u radu. Vrlo je važno da nastavnik ne odustaje jer to utiče na motivaciju deteta dok je preporučljivo menjanje i prilagođavanje tempa rada
  • Oslanjati se na jake strane i aktivnosti koje dete voli. Ukoliko je dete nezainteresovano ponuditi mu izbor i pokrenuti volju kroz inicijativu da zajedno obavljaju aktivnost
  • Pratiti neverbalnu komunikaciju deteta, socijalne interakcije, atmosferu tokom grupnih aktivnosti i tokom slobodnog vremena
  • Osmisliti aktivnosti koje okupiraju detetovu pažnju, sa dovoljnom dozom izazova ali i razonode
  • Na neprihvatljivo ponašanje reagovati uvek i dosledno, smirenim tonom i jasnim i preciznim rečima objašnjavati razloge i posledice zašto nešto nije dozvoljeno
  • Dati detetu priliku da greši i podsticati usavršavanje veštine
  • Obezbediti detetu i mirnije aktivnosti tokom dana ukoliko je potrebno
  • Uvek pohvaliti detetov trud i uspeh
  • Uključiti dete u sve aktivnosti sa vršnjacima i u skladu sa njegovim mogućnostima pronaći način da ono aktivno učestvuje i da svoj doprinos
  • Ukoliko nastavnik oseća bilo koju teškoću u radu, važno je da potraži dodatnu podršku jer je to sasvim prirodno i profesionalno i u najboljem interesu deteta

Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Podelite ovaj tekst:
  • Aktuelnosti
  • Informativni tekstovi
  • Svi tekstovi
  • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja
  • Izvor: Canva
    Nova obuka za nastavnike: Vaspitanje i socijalno-emocionalno učenje u funkciji dobrobiti i celovitog razvoja dece
  • Izvor: Canva
    Vršnjačko nasilje i deca sa smetnjama u razvoju i invaliditetom: Uloga škole i roditelja
  • Photo: Canva
    Koji pristupi i metode učenja mogu napraviti razliku u savremenom obrazovanju?
  • Foto: Freepik  
    Kako reagovati na izlive besa kod dece?
  • Uloga nastavnika u razvoju mlade ličnosti
    Uloga nastavnika u razvoju mlade ličnosti
  • Foto: Freepik
    Stres i sagorevanje nastavnika
  • Foto: Freepik
    Programiranje i planiranje zaštite od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja
  • Foto: Freepik
    Nasilje - između propisa i prakse
  • Foto: Freepik
    Uloga nastavnika u razvoju mlade ličnosti
  • Foto: tonodiaz/Freepik
    SAVETI ZA VASPITAČE – Kako podsticati uvažavanje različitosti u vrtiću?
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu



  • Vlada Republike Srbije

  • Kancelarija za IT i eUpravu

  • Ministarstvo prosvete

  • Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja

  • Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju

  • Ministarstvo unutrašnjih poslova

  • Ministarstvo zdravlja

  • Ministarstvo informisanja i telekomunikacija

  • Ministarstvo pravde

  • Kabinet ministarke bez portfelja

Mapa sajta
Obaveštenje o obradi podataka o ličnosti
  • Instagram
  • Facebook

Veb prezentacija je licencirana pod uslovima licence Creative Commons Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerada 3.0 Srbija