Pojačajte tvrdnju da niko ne zaslužuje da bude tretiran na takav način i da ništa loše nije uradio.
Postarajte se da oni znaju da postoji pomoć koja im je dostupna.
Podstaknite ih da razgovaraju sa nastavnikom kojem veruju kako bi imali osećaj da postoji sigurno mesto u školi kojem mogu da se obrate.
Podstaknite ih da razgovaraju sa svojim roditeljima/starateljima i da ukoliko ovo nije izvodljivo napišu pismo ili razgovaraju sa nekim drugim članom porodice.
Snimite ekran na kojem se vidi dokaz uznemiravanja na internetu kako bi imali dokaz za ono što se dešava.
Prijavite svaki oblik zloupotrebe odgovarajućoj socijalnoj mreži tako što ćete kliknuti na dugme „prijavi zloupotrebu“.
Vodite dnevnik tako da imaju neko bezbedno i privatno mesto gde ćete upisati njihove najdublje misli i osećanja koji će moći da im pomogne da se ne zatvaraju u sebe.
Pohvalite ih za hrabrost i razgovarajte o stvarima na način koji će ih podstaći dodatno da preduzmu odgovornost i potraže pomoć.
Slanje uznemiravanja mejlom ili postavljanje istog na internet stranicu može biti uznemiravanje i ako se ovo desilo obratite se Nacionalnom kontakt centru za bezbednost dece na internetu.
Pitajte školu ukoliko oni imaju policajca za vezu koji može da pomogne u ovoj situaciji i razgovarajte sa školom o opasnostima i posledicama.
Preuzeto sa: Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu.
Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu, pri Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, uspostavljen je 27. februara 2017. godine, na osnovu Uredbe o bezbednosti i zaštiti dece prilikom korišćenja informaciono-komunikacionih tehnologija.
Centar je prvi, i za sada jedini, institucionalni mehanizam u regionu koji se bavi prevencijom i reagovanjem na ugrožavanje dece u digitalnom okruženju, pružajući mogućnost građanima da se besplatno obrate na broj telefona 19833 ili putem onlajn platforme Pametno i bezbedno.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.