Psiholog Marina Nadejin Simić je odgovorila na pitanje koja je uloga nastavnika kod prepoznavanja digitalnog nasilja.
- Nastavnici su neko ko provodi veliki deo vremena, dečijeg da kažem vremena, sa njima i oni nekada pre nego roditelji otkriju da se nešto dešava sa detetom. Ta dešavanja su vezana za opet promene raspoloženja, dete se odjednom povlači ili postaje agresivno, frustracija na tolerancije je niska, znači vrlo loše reaguje na bilo kakve probleme, izazove, pad efikasnosti se smanjuje, znači dete počinje da zaboravlja da donese domaći itd... I dobro je u tim situacijama da nastavnik pozove dete i da proveri o čemu se radi. Znači nema nekih indikatora koji mogu govoriti o tome šta je tačno, da li je digitalno nasilje, da li je nešto drugo u pitanju, neki drugi vid nasilja, čak nešto nevezano za nasilje, ali kažem to je nešto što nastavnici mogu da primete i da reaguju na to. Znači jednostavno, promena u ponašanju koja duže traje uvek ukazuje na to da se sa detetom nešto dešava i to je najbolji indikator da se nešto preduzme. Ako nastavnik nema vremena uvek su tu stručni saradnici ili neko, bolje je proveriti nego kasnije se suočiti sa problemom koji je eskalirao.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje ili bilo koji drugi oblik nasilja to možete da prijavite OVDE.