Čuvam te
nacionalna platforma za prevenciju nasilja u školama
Čuvam te
  • Najnoviji tekstovi
  • Tema meseca
  • Aktuelne obuke
  • Video
  • Kontakt
  • O nama

    Čuvam te

    • O nacionalnoj platformi za prevenciju nasilja koje uključuje decu
  • Šta je nasilje?

    Šta je nasilje i vrste nasilja

    • Šta je nasilje?
    • Fizičko nasilje
    • Psihičko nasilje
    • Seksualno nasilje
    • Eksploatacija dece
    • Digitalno nasilje
    • Socijalno nasilje
    • Trgovina ljudima
    • Nasilni ekstremizam
    • Zanemarivanje i nemarno postupanje
    • Zloupotreba deteta i učenika
    • Vršnjačko nasilje
    • Nasilje u školi

    Postupanje u slučaju nasilja

    • O Timu škole za zaštitu od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja
    • Mere koje ustanova preduzima u zavisnosti od nivoa nasilja nad detetom/učenikom
    • Situacije kada se uključuju druge ustanove

    Pitanja i odgovori

    • Najčešća pitanja i odgovori na jednom mestu
  • Aktuelnosti

    Informativni tekstovi

    • Svi tekstovi
  • Obuke

    Edukacija o prevenciji nasilja

    • Onlajn obuka za učenike
    • Onlajn obuke za zaposlene
    • Onlajn obuke za roditelje
    • Cilj onlajn obuka
  • Kontakt

    Budimo u kontaktu

    • Kontaktirajte nas
Kontakt
  • Instagram
  • Facebook
  • Ћ
  • +
  • -
Nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
...jer,
zajedno
smo jači!
Klikni ovde i PRIJAVI NASILjE

Odaberite kategoriju:

  • Svi tekstovi
Štampa strane Pošalji stranu
  • Aktuelnosti
  • Informativni tekstovi
  • Svi tekstovi

Kako deca najlakše uče i pamte – Korisni saveti za roditelje i nastavnike

Autori teksta su Zlatica Jović, diplomirani psiholog i prosvetni savetnik Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja - Školska uprava Novi Sad i mr Maja Petakov Vucelja, psiholog u OŠ „Žarko Zrenjanin“, Novi Sad i savetnik - spoljni saradnik za zaštitu od nasilja Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Deca najlakše uče uz pomoć aktivnosti i sadržaja koji su im bliski (Petakov Vucelja, 2003).

  1. Pričanje priča– deca obožavaju da slušaju priče odraslih koji se odnosi na period kada su oni bili deca. Pričajte, na primer, deci ko vam je bio omiljeni nastavnik, zašto vam je ta osoba bila omiljena, na koji način je predavala gradivo. Setite se neke konkretne lekcije iz predmeta koji je predavao taj nastavnik, i predstavite detetu samu lekciju na način koji je primenjivao vaš nastavnik.

Predstavite deci svoje tehnike učenja koje ste primenjivali kao dete ili i kasnije  (na primer: Ako ste vizuelni tip, i pamtite gradivo u vidu slika, možda ste pravili  MENTALNI FILM, koji možete predložiti i detetu da primenjuje. Odnosno, detetu se može predložiti  sledeće: „Za svaki pasus zamišljaj slike ili obrati pažnju na slike iz knjige. U posebnoj svesci možeš da napraviš strip za lekciju tako što ćeš za svaki pasus nacrtati jednu ili više slika. Naravno, izgled crteža nije bitan. U toj svesci (svaštari), napiši svojim rečima objašnjenje ispod svake slike. Ako si auditivni tip (lakše učiš slušanjem), glasno ponavljaj lekciju, kako bi sebe čuo.“

SAVET: probudite i negujte dete u sebi!

  1. Pričajte jezikom deteta-decentrirajte se –kada detetu želite nešto da objasnite, pričajte tako da vas dete razume. Odnosno, pokušajte da se ubacite u „cipele“ deteta. Ponovo se vratite u detinjstvo i razmislite na koji način ste uspevali da razumete neki sadržaj kada ste imali isto godina kao i dete.

SAVET: ne zaboravite moć decentracije!

  1. Pokažite empatiju- ako primetite da dete teško savladava određene sadržaje, nije preporučljivo da se ljutimo na njega. Na taj način će izgubiti motivaciju i želju da savlada prepreku. Pokažimo mu empatiju i razumevanje. Ako je i vama gradivo nepoznato, zajedno sa detetom se dogovorite o mogućim načinima za rešavanje problema. Jedan od mogućih načina je i korišćenja interneta, motivisanje deteta da zatraži pomoć prijatelja, zajednički odlazak u biblioteku, muzej, pozorište...

SAVET: uvek verujte u kapacitete svog deteta!

  1. Koristite humor smeh i igru- poznato je da se za ceo život pamte one situacije koje su obojene humorom. Za ovo mogu da vam posluže omiljene dečije igračke. Plišani meda, na primer, može da bude u vašim rukama, a lutka u obliku dečaka/devojčice, na primer, može da bude u rukama deteta. Detetova igračka je učitelj, vaša je učenik. Dete, koristeći materijal iz udžbenika, može da vam postavlja razna pitanja u vezi sa gradivom. Vaši odgovori mogu da budu odlični, polovični ili da se pravite da ništa ne znate na smešan, duhovit način. Uloga detetove igračke je da prezentuje pravilan odgovor.

SAVET: Humor, smeh i igra su lekoviti!

  1. 5. Postavite jasna pravila igre- zajedno sa detetom postavite pravila igre. Pridržavajte se pravila i vi kao odrasli, ali podsećajte i dete na pravila igre. Vežbanjem poštovanja pravila, dete se uči da bude odgovorno, poštenju, strpljenju i poštovanju kako drugih, tako i sebe.

SAVET: „Nemojte da brinete što vas deca ponekad ne slušaju. Brinite o tome što vas uvek gledaju.” – Robert Fulgam

Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Podelite ovaj tekst:
  • Aktuelnosti
  • Informativni tekstovi
  • Svi tekstovi
  • Photo: Shutterstock
    Dobar primer saradnje škole i roditelja u prevenciji vršnjačkog nasilja
  • Photo: Shutterstock
    Prevencija seksualnog nasilja u školi
  • Photo: Shutterstock
    Kako da reaguje učenik/ca kada je svedok digitalnog nasilja?
  • Photo: Shutterstock
    Šta je pozitivno roditeljstvo?
  • Photo: Shutterstock
    Prevencija nasilja kroz lepe reči
  • Photo: Shutterstock
    Od takmičenja do rivalstva
  • Photo: Shutterstock
    Na koji način razgovarati sa roditeljima kada se utvrdi da dete trpi nasilje u porodici?
  • Photo: Shutterstock
    Značaj porodice za socijalizaciju deteta
  • Photo: Shutterstock
    Primer iz prakse - Program “Jake porodice”
  • Photo: Shutterstock
    Dečija prava i odgovornosti – Primeri iz prakse
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu



  • Vlada Republike Srbije

  • Kancelarija za IT i eUpravu

  • Ministarstvo prosvete

  • Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja

  • Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju

  • Ministarstvo unutrašnjih poslova

  • Ministarstvo zdravlja

  • Ministarstvo informisanja i telekomunikacija

  • CZODO Zvečanska

  • Nacionalna dečija linija

  • Udruženje "Drug nije meta"

  • Kampster

Mapa sajta
Politika privatnosti
  • Instagram
  • Facebook

Veb prezentacija je licencirana pod uslovima licence Creative Commons Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerada 3.0 Srbija