Autori teksta su Aleksandra Jovanović Đukić i Snežana Stamatović, savetnice – spoljne saradnice za zaštitu od nasilja, ŠU Užice.
Svi koji se bave određenjem i definisanjem pojma nasilja, zaključuju da je nasilje pojava koju nije sasvim lako definisati, uočiti i ispitivati/meriti. Istovremeno, profesionalci u oblasti obrazovanja, kao i svi ostali zainteresovani akteri, slažu se da je praćenje učestalosti i vrsta ove pojave ključno ukoliko želimo da obezbedimo najefikasniji pristup u borbi protiv nasilja, ali i da ga što ranije prepoznamo i preveniramo, kako na individualnom, tako i na društvenom nivou.
Pred vama se nalazi izbor tekstova i predloženih instrumenata za koje se nadamo da vam mogu pomoći u proceni svih aspekata borbe protiv nasilja u školama. Ova kompilacija resursa je nastala nakon istraživanja stanja i ispitivanja potreba u školama Zlatiborskog okruga, kao i fokus grupa održanih sa predstavnicima obrazovnih ustanova regiona, a koje su realizovale savetnice – spoljne saradnice za borbu protiv nasilja pri Školskoj upravi Užice. Tekstovi i instrumenti su odabrani tako da budu primenljivi u praksi i značajan izvor podataka koji će pomoći školama u snimanju stanja u vezi sa nasiljem.
Instrumenti i tekstovi su vezani za sledeće oblasti:
Na kraju, najveću pažnju smo posvetile kako teorijskim, tako i praktičnim aspektima merenja nasilja u školama – pripremile smo niz instrumenata iz mnogobrojnih izvora, različitog tipa i složenosti, posvećenih prepoznavanju raznih vrsta i aspekata nasilja u školskom okruženju.
Instrumenti koje nudimo nisu zvanični, formalni obrasci – možete ih slobodno menjati, prilagođavati svojim potrebama, dopunjavati, skraćivati…
Nadamo se da će vam ovaj materijal biti od koristi u praktičnom radu u prevenciji i borbi protiv nasilja!
Priručnik SAMOVREDNOVANjE – PROCENA STANjA U ŠKOLI U OBLASTI BORBE PROTIV NASILjA možete pronaći OVDE.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.