За кратко време урађено много на укључивању деце са сметњама у редовне школе. Ипак, стручњаци кажу да је потреба реформа учитељских факултета. Сви су сагласни да је неопходно променити однос школа према прихватању деце са сметњама јер она најбоље уче имитацијом у вршњачким групама.
Мишљења о напретку Србије у инклузивном образовању у последње четири године су различита. Једни кажу да има напретка јер је све више ученика са сметњама у развоју и са инвалидитетом у редовним школама. Други тврде да је њихов број и даље занемарљив.
Ипак, сви су сагласни да је потребна боља едукација наставника и родитеља. Законом из 2009. године свој деци омогућено је образовање у редовним школама, међутим, да ли је то добра или лоша пракаса и шта нам то доноси, напредак или већи број пријава вршњачког насиља?
На ову тему разговарали смо са дипломираним социјалним радником, Нелицом Марковић, која, на самом почетку разговора истиче да савремена социјална политика и тенденција у систему образовања код нас, данас актуелно не преферирају формирање такозваних специјалних одељења.
- Процес инклузије је у току увелико и као крајњи неки да кажем, глобални циљ инклузије јесте укључивање деце са сметњама у развоју у ширу друштвену заједницу као и деце која немају сметње у развоју, тако да јесте да ми живимо једни са другима, а не једни поред других.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.