Јасмина Богдановић из Института за ментално здравље је говорила на како просветни радници могу да примете да дете доживљава или је сведок насиља у породици и на који начин треба приступити детету у тој ситуацији.
- То је јако тешко приметити код одређене деце. Нека деца могу годинама да носе неке проблеме у породици и да ми то заправо не приметимо. Али наравно, оно што је важно, јесте да наставно особље није само ту да научи нашу децу српски језик и математику, већ је важно и да они ту децу прате, а ви када пратите једно дете врло је важно да видите да ли, на пример има неког пада успеха у школи. То је један знак који веома може да покаже да ли у породици ствари нису баш онакве какве би требало да буду. Такође, ако приметите да се дете изолује, дете које се до јуче дружило са пуно другара и другарица, излазило на одмор... Сада се те ствари мењају. Такође, професори и наставници могу, учитељице можда још више, да примете да ли је дете расположено, да ли ради редовно домаће задатке, ако виде неке промене у тим стварима, можда је права ствар да пробају да поразговарају са дететом. Наравно, дете се можда неће одмах отворити и неће одмах рећи да постоје неки проблеми, али је важно да мало по мало покажу детету да имају сигурност – истиче она и додаје:
- Када су деца сведоци породичног насиља, главна ствар је да се њима ремети та базична сигурност коју они имају у породици и свој породични систем. Зато је важно вратити детету поверење да постоје људи који ће моћи да му помогну и онда мало по мало, дете ће сигурно рећи и указати на то да постоје неки проблеми. Зато је важно да са децом градимо добар однос и да поред тога што их подучавамо неким стварима које се тичу школских предмета, да они имају поверење у нас да нам кажу да се неке ствари дешавају које можда нису добре.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.