Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте нас
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Подршка младој особи која се самоповређује/самозлоставља

Млада особа самоповређивање користи као начин да се ослободи емоционалног бола, посебно појачаних емоција попут: беса, стида, туге, кривице, самопрезира.

Самоповређивање може довести само до привременог и пролазног осећаја смирености, успостављања контроле над сопственим животом. Због тога се различити видови самоповређивања понављају, током дужег временског периода.

Иако не спада у менталне болести, када се препознају и открију знаци самоповређивања, због ризика, компликација и последица по ментално здравље , неопходно је предузети одређене мере лечења.

ПОДРШКА ЛЕКАРА, СЛУЖБЕ ЗА МЕНТАЛНО ЗДРАВЉЕ, СТРУЧНЕ ОСОБЕ У ШКОЛИ.

Да не заборавимо, код физичког самоповређивања, због ризика од инфекција, неопходно је и медицинско збрињавање рана/повреда.

КОМУНИКАЦИЈА! КОМУНИКАЦИЈА! КОМУНИКАЦИЈА!

Разговарајте са дететом, али без викања, претњи и  критика које могу изазвати контра ефекат и повећати ризик од наставка самоповређивања.

Када дете покаже жељу да разговара о ономе што му се дешава, покажите му да сте ту за њега, слушајте , без претераних питања. И не осуђујте !!! Укажите им и покажите  на ствари у којима су добри, успешни (посебно код адолесцената са ниским самопоштовањем).

Ставите фокус на оно што изазива њихова осећања, а не на сам чин самоповређивања. Замолите дете да вам каже када остети да има потребу да нанесе себи бол. Предложите нешто што би младој особи помогло да се суочи са тешким осећањима и/или питајте да она сама каже шта би највише помогло.

Један од начина подршке јесте ПРЕУЗИМАЊЕ КОНТРОЛЕ НАД СИТУАЦИЈОМ (рационално планирање неке радње може редуковати стрес и негативне емоције). На пример, ако адолесцент треба да се суочи са неком мање познатом ситуацијом, или ситуацијом која код њега изазива несигурност, може урадити нека истраживања о томе, како би стекли слику о томе шта их очекује. То доводи до смањивања осећаја да немају контролу над ситуацијом, а самим тим и ризик од самоповређивања.

Изражавање на КРЕАТИВАН НАЧИН јесте један од видова самопомоћи.  Писање, уметност, музика, играње, свирање могу послужити као начини за изражавање емоција. На пример, писање о томе шта ствара стрес и анксиозност у одређеној сутуацији, може помоћи младој особи  да идентификујете оно што доводи до стреса.

РЕЛАКСАЦИЈА кроз ствари/радње које особа воли.

Уколико самоповређивање настаје услед дисфункционалних породичних односа, занемаривања, различитих видова злостављања, неопходно је укључивање стручних лица из различитих институција!

 

Чланак је написала Зорица Вељковић, дипломирани психолог, саветник-спољни сарадник за заштиту ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања исред ШУ Зајечар

Фото: Shutterstock
Фото: Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Foto: Shutterstock
    Да ли депресија код деце може бити узрок вршњачког насиља?
  • Foto: Shutterstock
    Да ли треба бити строг родитељ?
  • Foto: Shutterstock
    Дечији психијатар одговара у којем узрасту се може јавити депресија код деце
  • Foto: Shutterstock
    Када је право време да дозволите детету да направи профил на друштвеним мрежама?
  • Foto: Shutterstock
    Како да запослени у школи помогну деци са посебним потребама уколико трпе вршњачко насиље?
  • Foto: Shutterstock
    Који је најбољи модел васпитања деце?
  • Foto: Shutterstock
    На који начин превазићи вршњачко насиље?
  • Foto: Shutterstock
    Да ли депресија код деце може бити узрок вршњачког насиља?
  • Фото: Shutterstock
    Да ли физичко кажњавање деце доприноси насилном понашању?
  • Фото: Shutterstock
    Када је време за стручну помоћ када приметите да дете лаже?
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Удружење "Друг није мета"

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија