Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте нас
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Пример из праксе: Школски форум театар у Пољопривредно-хемијској школи „Др Ђорђе Радић“ Краљево

Након посете глумаца из београдске форум театар групе још пре десет година, која је Пољопривредно-хемијској школи ,,Др Ђорђе Радић'' из Краљева први пут приближила методу интерактивног позоришта, трагали смо за начинима да оформимо сличну групу и у нашој школи.  Повод за креирање првог сценарија није био леп нити лак: једна наша ученица је напустила школу након вршњачког насиља. Како смо ову ситуацију доживели као велик пораз свих школских актера, одлучили смо да барем извучемо неке лекције и поуке које могу да користе будућим генерацијама. Ученици су са наставницом баш ту причу преточили у сценарио. Тако почиње формирање првог форум театра у априлу 2014. године. Прва представа звала се „Другачија од других“и указивала је на проблем вршњачког насиља. Ова интерактивна представа одиграна је у одељењским заједницама наше школе, а у госте смо позивали и ученике из других локалних основних и средњих школа.

Нова Форум група тренутно успешно игра представу са темом „Дискриминација Рома”, указујући на проблем дискриминације ромских ученика од стране вршњака, али и одраслих у школском окружењу. Представа отвара проблеме социјалног насиља, али и механизма „ћутљиве већине“.

Шта је Форум театар?

Форум театар, као један од облика „Позоришта потлачених“, осмислио је и развио бразилски позоришни педагог и редитељ Аугусто Боал осамдесетих година 20. века. Циљ овог ангажованог театра био је изазивање промена у друштву.

У Форум театру су сви активни ученици, и они на позорници и они у публици, јер кроз игру улога и изабране драмске ситуације, размишљају о проблемима који их притискају, заједно покушавајући да нађу прихватљива решења.

Публици се пружа прилика да промени представу, али и да представа промени њих, отварајући им могућност да сагледају више могућих исхода једне конфликтне ситуације. Представа има за циљ да укаже на проблеме, а са друге стране да отвори простор за дијалог и тражење конструктивних решења.

Ћутљива већина је у свакој ситуацији насиља или дискриминације  моћна, тиха снага која може да превагне: или да својим ћутањем и неучествовањем подржи и оснажи насилника, али и да исказивањем свог става и активним учешћем против насиља подржи жртву и спречи или прекине насиље.

Текст написала, Александра Јованкин Алексић, педагошкиња.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Photo : Shutterstock
    Искуства из школе - Како можемо бити актери у превенцији вршњачког насиља чија су мета ученици са сметњама у развоју и...
  • Photo : Shutterstock
    Зашто је важно да се информишемо о инклузивном образовању и боље упознамо ученике са сметњама у развоју и инвалидитетом...
  • Photo : Shutterstock
    Шта школа треба да уради када се вршњачко насиље деси ван њених просторија?
  • Photo : Shutterstock
    Како разумно и са емпатијом разговарати са адолесцентом
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Какве последице вербално насиље оставља на ученика?
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Како стати на пут дигиталном насиљу?
  • Photo : Shutterstock
    Искуство из праксе: Како спречити вршњачко насиље у школама?
  • Photo : Shutterstock
    Позитиван пример из праксе: ЖИВА БИБЛОТЕКА У ПОЉОПРИВРЕДНО-ХЕМИЈСКОЈ ШКОЛИ “ДР ЂОРЂЕ РАДИЋ”, КРАЉЕВО
  • Photo : Shutterstock
    Депресивни адолесцент у школском окружењу
  • Интервју са Зораном Милачићем, директором Центра за заштиту одојчади, деце и омладине Звечанска
    Интервју са Зораном Милачићем, директором Центра за заштиту одојчади, деце и омладине Звечанска
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • МТТТ

  • ЦЗОДО Звечанска

  • Национална дечија линија

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија