Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Читај ми

Улога и подршка педагошко-психолошке службе у школи

19. јануар 2024.

Као педагог у основној школи у пракси се сусрећем са различитим дилемама родитеља: У које активности су педагог и психолог укључени у раду са децом и наставницима? Када децу позивају на разговоре? Које радионице организују и реализују у школи?

Улога и подршка педагошко-психолошке службе у школи је мултидимензионална и обухвата различите области у васпитно-образовном систему.

Пре свега имамо актуелна дешавања  којима смо окружени у дигиталној ери (велики утицај и коришћење друштвених мрежа код деце у преадолесцентском и адолесцентском периоду).

Поред тога живимо у капиталистичком друштву у којем родитељи пуно раде, а деца похађају наставу у две смене. То значи да сваке друге недеље деца буду сама током преподнева док за то време родитељи раде па се са члановима породице виде тек увече када се врате из поподневне смене из школе. Зато је у савременом друштву улога школе пре свега васпитна.

1) Које активности реализујемо са одељењским старешинама и ученицима?

Овде су на првом месту важне превентивне активности, које су битне за грађење и ширење позитивних врлина код деце. Па тако у пракси најчешће у договору са одељењским старешином реализујемо тематске радионице на актуелне теме у одељењу, а то су најчешће:

*Коришћење друштвених мрежа (предности и мане)

* Како победити трему при усменом или писменом излагању?

*Асертивни облици комуникације- стоп вршњачком насиљу

* Различите методе и технике успешног учења

*У туђим ципелама- разумевање различитих перспектива

2) Када се укључујемо у решавања проблема у одељењу?

Одељењски старешина превасходно брине о атмосфери у одељењу, али и о индивидуалним карактеристикама сваког ђака. Ова улога је веома сложена због великог броја ученика посебно у старијим разредима, зато је овде важна наша подршка и добра сарадња са родитељима ученика. Свако одељење има по два вршњачка медијатора који су прошли обуку са педагогом или психологом како могу да помогну у решавању конфликата и неговању позитивне климе у разреду. Када сумњамо на било који ниво или облик насиља у сарадњи са одељењским старешином укључује се Тим за заштиту ученика од дискриминације, насиља и злостављања. Руководилац Тима су педагог или психолог, али акценат је на тимској сарадњи између родитеља, наставника и ученика. Да би сарадња била успешна од изузетне важности је да родитељи одлазак код педагога не посматрају као вид санкције и казне већ искључиво као подршку за добробит детета.

3) Које активности организујемо и реализујемо за родитеље?

Прва и најважнија улога педагога и психолога је саветодавна. Уколико код детета дође до драстичних промена у понашању услед породичне или развојне кризе или уколико вам одељењски старешина укаже на промене које дете показује у школи (проблеми у комуникацији са вршњацима или пад у школском успеху) будите отворени за додатну подршку од педагошко-психолошке службе.

Такође, педагошко-психолошка служба има значајну сарадњу са другим институцијама из области менталне подршке. Саветовалиште за младе пружа индивидуалну  подршку деци и њиховим родитељима. Поред тога Саветовалиште за младе у оквиру општина у којима се школе налазе организује трибине за родитеље које воде психолози, дефектолози или социјални радници. Најчешће теме трибина за родитеље су:

*Неговање родитељских компетенција и вештина

*Различити стилови комуникације са децом- како да ослушнемо потребе детета

*Родитељски надзор и праћење на друштвеним мрежама код деце

Дакле, као што је улога педагошко-психолошке службе у школи мултидимензионална тако и ми сарађујемо са широм мрежом подршке и других институција. Да би сарадња била успешна на првом месту је двосмерна и добра сарадња са родитељима ученика.

Аутор текста је Јелена Јовић, школски педагог.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље или било који други облик насиља које укључује децу то можете да пријавите ОВДЕ.

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
  • Извор: Canva
    Нова обука за наставнике: Васпитање и социјално-емоционално учење у функцији добробити и целовитог развоја деце
  • Извор: Canva
    Вршњачко насиље и деца са сметњама у развоју и инвалидитетом: Улога школе и родитеља
  • Photo: Canva
    Који приступи и методе учења могу направити разлику у савременом образовању?
  • Foto: Freepik  
    Како реаговати на изливе беса код деце?
  • Улога наставника у развоју младе личности
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: Freepik
    Стрес и сагоревање наставника
  • Foto: Freepik
    Програмирање и планирање заштите од насиља, злостављања и занемаривања
  • Foto: Freepik
    Насиље - између прописа и праксе
  • Foto: Freepik
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: tonodiaz/Freepik
    САВЕТИ ЗА ВАСПИТАЧЕ – Како подстицати уважавање различитости у вртићу?
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија