Učenici iz Srbije vlastite veštine digitalne pismenosti procenjuju kao iznadprosečne.
Prosečna ocena na pet grupa digitalnih veština kreće se u rasponu od 6,7 do 8,6 (na skali od 1 do 10). Najniža prosečna ocena jeste na veštinama kreiranja sadržaja u digitalnom formatu (6,7), zatim slede informacione i veštine pretraživanja informacija (7,7), veštine korišćenja mobilnih uređaja (8,0), operativne veštine (8,6), dok je najviša prosečna ocena na socijalnim veštinama (9,2).
Kada je reč o informacionim, veštinama kreiranja digitalnih sadržaja i korišćenja mobilnih uređaja, utvrđene su polne razlike u korist učenika. Učenici koji više vremena provode na internetu boljim procenjuju svoje digitalne veštine.
Procena vlastitih digitalnih veština pozitivno korelira sa uzrastom, sa jednim izuzetkom, a to je korišćenje programskog jezika. Ovo je jedina veština u kojoj se mlađi učenici osećaju kompetentnije nego stariji.
Ovo otvara pitanje vrste aktivnosti na internetu (devojčice više koriste društvene mreže, dečaci znatno češće igraju video-igre), ali i tradicionalnih polnih razlika, u smislu da se dečaci osećaju superiornije u svemu što se tiče tehnologije i tehničkih nauka, što kasnije utiče i na izbor profesije.
Učenje programiranja u školskom kontekstu doprinelo je da se učenici osećaju kompetentnije u tom aspektu digitalne pismenosti. Nalaz se odnosi na učenike koji pohađaju Informatiku i računarstvo kao obavezan predmet u 5. i 6. razredu osnovne škole. To nam ukazuje da se veštine digitalne pismenosti ne stiču spontano, samim korišćenjem, već je neophodno podučavati ih u okviru obaveznog obrazovanja.
Rezultati istraživanja o deci na internetu u Srbiji preuzeti od strane „Deca Evrope na Internetu“ i Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na Internetu.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.