Sudeći prema podacima dobijenih prilikom ispitivanja dece o digitalnom nasilju među vršnjacima i neprijatnostima sa kojima se susreću na internetu, većina učenika iz grupe ispitanika ima dobru mrežu socijalnih odnosa sa prijateljima i vršnjacima.
Skoro tri četvrtine (72%) može da se osloni na svoje prijatelje u teškim situacijama (isto koliko i na porodicu), dok više od dve trećine (67%) smatra da se prijatelji trude da im pomognu i mogu sa njima da pričaju o svojim problemima.
O ovome češće izveštavaju stariji učenici.
Pripadnost školi – značajna uloga u suzbijanju vršnjačkog nasilja
Većina ispitanih učenika (71%) oseća se sigurno u svojoj školi. Ipak, skoro trećina misli drugačije.
Deca se, očekivano, više oslanjaju na svoje prijatelje nego na školske drugove. Nešto više od polovine (56%) složilo se sa tvrdnjom da su drugi učenici fini i da hoće da im pomognu (sa sličnom 9-12 g. 13-17 g. tvrdnjom koja se tiče prijatelja složilo se više njih, dve trećine učenika).
Približno dve trećine učenika svih uzrasta imaju barem jednog nastavnika u školi kome mogu da se obrate kada imaju neki problem.
Međutim, nešto više od polovine ispitanih učenika (54%) smatra da ih nastavnici uvažavaju kao osobu.
Mlađi učenici osećaju se sigurnije u školi nego stariji i imaju izraženije osećanje pripadnosti školi.
Rezultati istraživanja o nasilju dece na internetu u Srbiji preuzeti od strane „Deca Evrope na Internetu“ i Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na Internetu.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.