Čuvam te
nacionalna platforma za prevenciju nasilja u školama
Čuvam te
  • Najnoviji tekstovi
  • Tema meseca
  • Aktuelne obuke
  • Video
  • Vesti
  • Kontakt
  • O nama

    Čuvam te

    • O nacionalnoj platformi za prevenciju nasilja koje uključuje decu
    • Partneri
    • Korisni linkovi
  • Šta je nasilje?

    Šta je nasilje i vrste nasilja

    • Šta je nasilje?
    • Fizičko nasilje
    • Psihičko nasilje
    • Seksualno nasilje
    • Eksploatacija dece
    • Digitalno nasilje
    • Socijalno nasilje
    • Trgovina ljudima
    • Institucionalno nasilje
    • Nasilni ekstremizam
    • Zanemarivanje i nemarno postupanje
    • Zloupotreba deteta i učenika
    • Vršnjačko nasilje
    • Nasilje u školi

    Postupanje u slučaju nasilja

    • O Timu škole za zaštitu od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja
    • Mere koje ustanova preduzima u zavisnosti od nivoa nasilja nad detetom/učenikom
    • Situacije kada se uključuju druge ustanove

    Pitanja i odgovori

    • Najčešća pitanja i odgovori na jednom mestu
  • Aktuelnosti

    Informativni tekstovi

    • Svi tekstovi
    • Porodične teme
    • Deca i mladi
    • Internet i društvene mreže
    • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja

    Vesti

    • Vesti
  • Obuke

    Edukacija o prevenciji nasilja

    • Onlajn obuka za učenike
    • Onlajn obuke za zaposlene
    • Onlajn obuke za roditelje
    • Cilj onlajn obuka
  • Prijava nasilja

    Prijava nasilja

    • Formular za prijavu nasilja
    • Provera statusa prijave nasilja
    • Video uputstvo - Kako prijaviti nasilje?
  • Statistika

    Statistika nasilja koja uključuje decu

    • Statistika nasilja koja uključuje decu
  • Kontakt

    Budimo u kontaktu

    • Kontaktirajte sa nama
Kontakt
  • Instagram
  • Facebook
  • Ћ
  • +
  • -
Nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
...jer
zajedno
smo jači!
Klikni ovde i PRIJAVI NASILjE

Odaberite kategoriju:

  • Svi tekstovi
    • Porodične teme
    • Deca i mladi
    • Internet i društvene mreže
    • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja
Štampa strane Pošalji stranu
  • Aktuelnosti
  • Informativni tekstovi
  • Svi tekstovi
  • Porodične teme
Čitaj mi

Kako odrasli utiču na razvoj samopouzdanja deteta?

3. septembar 2021.

Samo samopouzdanje utiče na mentalno zdravlje, uspeh u životu i lični doživljaj sreće. Ljudi sa visokim samopouzdanjem se bolje nose sa problemima, imaju više energije, bolju motivaciju, bolji akademski uspeh, značajnije društvene odnose, veću snagu da se nose sa teškoćama života, kao i uopšteno prevladavanje pozitivnih osećanja.

Osobe sa niskim samopouzdanjem pokazuju manju sposobnost prevladavanja teškoća, imaju više konflikta sa drugima i često se osećaju nemoćno prema stresu koji život nosi.

Samopouzdanje je osećaj sopstvene vrednosti koji uključuje procenu vrednosti sopstvenog tela, fizičkog izgleda, fizičke snage, a zatim kognitivnih sposobnosti, različitih veština, kao i opažanje sopstvene vrednosti u očima drugih i osećaj moći u socijalnoj grupi koja nam je važna.

Deca sa niskim samopouzdanjem će pokazivati nesigurnost, neće uživati u društvenim aktivnostima, biće im teže da steknu prijatelje, mogu da se osećaju usamljeno, više su ljubomorna, više se porede sa drugima, pokazuju stidljivost, ne podnose lične greške, izbegavaju da isprobaju nove stvari i osećaju se uznemireno suočeni sa promenama.

U izgradnji samopouzdanja kod deteta veliku ulogu igraju odrasli, odnosno odrasle osobe od poverenja iz okruženja deteta, ali se postavlja pitanje koliko i kako utiču na razvoj samopouzdanja?

Na ovu temu govorila je Suzana Miković, master defektolog, porodični terapeut, trener asertivnosti i emocionalne pismenosti.

Master defektolog navodi da prvi vajari dečijeg samopouzdanja i slike o sebi su roditelji, a podložno je i uticajima drugih osoba iz bliskog okruženje.

- Prirodno je da se dete trudi da udovolji roditelju, jer je on izvor ljubavi, zadovoljstva, nege i sigurnosti - objašnjava Miković i dodaje:

- Vođena razvojnim impulsom deca istražuju svoje mogućnosti, isprobavaju granice, upijaju verbalne poruke, procenjuju neverbalne signale, mimiku, osećaju ton glasa, gestukulaciju kao znak odobravanja ili neodobravanja.

Dobijene informacije vezuju za svoje ponašanje i pripisuju značaj svojim sposobnostima. A samim tim stiču doživljaj o ličnim vrednostima, objašnjava i savetuje defektolog Suzana Miković za kraj.

Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Podelite ovaj tekst:
  • Aktuelnosti
  • Informativni tekstovi
  • Svi tekstovi
  • Porodične teme
  • Izvor: Canva
    Da li ste znali da hobiji u detinjstvu utiču na uspeh u školi?
  • Izvor: Canva
    Međunarodni dan maternjeg jezika: Negujmo bogatstvo rečnika kod dece
  • Photo: Canva
    Kako postaviti granice deci: Izazovi roditeljstva između strogoće i razumevanja
  • Foto: Canva
    Kako provesti vreme sa decom i smanjiti vreme...
  • Foto: Freepik
    Da li dete treba da odrasta sa kućnim ljubimcem ili ne?
  • Koncept uzajamnog vaspitanja i obrazovanja
    Koncept uzajamnog vaspitanja i obrazovanja
  • Foto: Freepik
    Šta je liberalni vaspitni stil i zbog čega nije dobar?
  • Foto: Freepik
    Šta je autoritarni stil vaspitanja?
  • Foto: Freepik
    Šta je demokratski stil vaspitanja?
  • Foto: Freepik
    Socijalne veštine - Veštine za čitav život
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu



  • Vlada Republike Srbije

  • Kancelarija za IT i eUpravu

  • Ministarstvo prosvete

  • Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja

  • Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju

  • Ministarstvo unutrašnjih poslova

  • Ministarstvo zdravlja

  • Ministarstvo informisanja i telekomunikacija

  • Ministarstvo pravde

  • Kabinet ministarke bez portfelja

Mapa sajta
Obaveštenje o obradi podataka o ličnosti
  • Instagram
  • Facebook

Veb prezentacija je licencirana pod uslovima licence Creative Commons Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerada 3.0 Srbija