Školski psiholog Milena Crnatović objasnila je na koje znakove školsko osoblje treba da obrati pažnju ukoliko sumlja da neko dete trpi nasilje u porodici i na koji način treba da reaguje ako ih primeti.
- Najčešće se dešava da se dete naglo povuče u sebe i tada se nastavnik obično obrati prvo odeljenskom starešini, a nakon toga se odeljenski starešina obraća psihološko - pedagoškoj službi koja dalje preduzima određene mere u smisli razgovora sa detetom i komunikacije sa članovima porodice – ističe Crnatović i dodaje:
- Kada imamo neke fizičke znakove onda je tu jasno. Ukoliko dete ima povrede koje mogu da se uoče od strane osoblja onda takođe odmah reagujemo da bismo proverili zapravo kako je došlo do tih povreda. Može da se desi da dete prosto krene da izostaje iz škole, može da ima određene psihosamtske reakcije u vidu glavobolje, povrećanja, da češće bude bolesno, može da se desi da se dete i samo obrati nekome za pomoć i podršku, ukoliko više ne može samo da se nosi sa tim, a može da se desi i da zapravo se požali, recimo vršnjacima, što je takođe česta pojava, a vrlo često dolazi do određenih promena u ponašanju, pošto nasilje rađa nasilje, zapravo da dete kopira onaj model ponašanja koji ima u porodici.