Podršku detetu žrtvi seksualnog nasilja kroz aktivnosti i mere zaštite u školi/vrtiću treba realizovati u saradnji sa drugim sistemima ili kroz aktivno uključivanje u intersektorski tim u lokalnoj zajednici. Praćenje deteta ustanova organizuje tako da taj postupak ni na koji način ne obeležava dete, kao i da ono ne sme da se oseti posebno praćeno. Detetu koje je bilo žrtva seksualnog nasilja podrška se daje u skladu sa opštim principima, u cilju jačanja njegovih odbrambenih sposobnosti, prevazilaženja problema i vraćanje samopoštovanja, a tim izrađuje individualni plan zaštite. Škola može da deluje u pravcu rešavanja problema u porodici, davanju podrške porodici i jačanju njenih potencijala.
Poseban plan podrške za dete treba uraditi u slučajevima kada je dete izdvojeno iz porodice i smešteno u ustanovu ili drugu porodicu.
Iako je naglašeno da u školi/vrtiću nema mesta istrazi, obrazovno-vaspitna ustanova može učestvovati u prikupljanju podataka koji su relevantni izvor informacija za sistem socijalne zaštite i pravni sistem. U fazi kada centar za socijalni rad i ostale službe vrše procenu statusa deteta i njegovog aktuelnog stanja, osobe zaposlene u školi mogu biti dragoceni u prikupljanju informacija. Do relevantnih podataka nastavnici i nastavice mogu doći razgovorom sa detetom, analizom školske dokumentacije, razgovorom sa roditeljem, učiteljem ili učiteljicom, odeljenjskim starešinom, ostalim nastavnim i vaspitnim osobljem, drugom decom i neposrednim uvidom u ponašanje deteta.
Prilikom konsultacija sa kolegama unutar i/ili van ustanove obavezno je poštovati princip poverljivosti, kao i princip zaštite najboljeg interesa deteta. Neophodno je voditi računa o zaštiti privatnosti i stavljanju interesa deteta iznad interesa roditelja, škole, struke.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.
Tekst je preuzet iz „Priručnika za prevenciju rodno zasnovanog nasilja“.