"Ako želite da vaše dete čvrsto stoji nogama na zemlji onda mu stavite odgovornost na ramena" - govori pedagog Branka Oreščanin na početku razgovora o temi preuzimanja odgovornosti kod dece.
Naime, kada je reč o obavezama i razvoju dece, period najranijeg detinjstva predstavlja najburniji period razvoja. Zbog toga je sa podsticajnim aktivnostima najbolje početi od samog rođenja, a potom sa njima nastaviti i u vrtiću, kasnije u školi, na fakultetu, ali i dalje kroz život kako bi se deci u kontinuitetu pružile mogućnosti za učenje i lični razvoj.
Pedagog objašnjava da niko od roditelja nema dilemu da li želi da od svog deteta izgradi odgovornu osobu.
- Neko smatra da je lični primer roditelja najbolji obrazac za ugledanje. Tačno, ali je potrebno za sve to vreme podsticati ih kako bi se ta vrednost održala.
Ukoliko deci još u mlađem periodu predstavimo odgovornost kao privilegiju, a ne teret, utoliko ćemo kasnije moći lakše da postavljamo nove zahteve. Npr. prepuštanjem obaveza oko kućnog ljubimca, možemo kod dece razviti osećaj važnosti, privilegije (osoba od poverenja), a ne teret.
- Kada je u pitanju razvijanje odgovornosti prema školskim obavezama kod starije dece, u trenutnoj situaciji (onlajn nastava) to je mnogo zahtevnije nego kada se nastava odvijala neposredno tj. u školi - objašnjava pedagog i dodaje:
- Ranije su nastavnici u školi imali neposredan uvid u učenikovu uključenost tj. praćenje nastave, a roditelji kod kuće.
Sada je situacija drugačija jer je vituelni prostor teže kontrolisati.
- Dok su roditelji na poslu nije lako imati pouzdani uvid da li deca redovno prate onlajn nastavu. Zapravo, možda su se na vreme uključila na neku online platformu ali to nije garancija da su zaista "prisutni", jer uvek postoji spreman izgovor zapisan u četu npr. "Izvinite nastavniče/ce kamera,odnosno mikrofon mi je otkazao...", a zatim prelazak na video igricu ili nešto slično.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.