Porodični odnosi imaju značajan uticaj na emocionalni i socijalni razvoj deteta, a ovi uticaji mogu biti posebno izraženi kada je reč o njegovom ponašanju u školi. Psiholog Branka Mitrović Josipović naglašava da porodica, kao prva društvena grupa koju dete upoznaje, ima ključan uticaj na detetovo ponašanje pre nego što krene u vrtić ili školu, i kasnije, kada se uključi u grupu vršnjaka.
Kvalitetni i skladni porodični odnosi igraju ključnu ulogu u formiranju dobrog ponašanja deteta u školi. Deca iz funkcionalnih porodica, gde roditelji aktivno učestvuju u njihovom odrastanju i primenjuju odgovarajući vaspitni stil, obično se ponašaju u skladu sa situacijom, poštuju pravila ponašanja i pokazuju socijalnu odgovornost.
S druge strane, deca iz disfunkcionalnih porodica, gde je prisutno odsustvo stabilnosti, emocionalne povezanosti i neadekvatan vaspitni stil, često ispoljavaju probleme u ponašanju u školskom okruženju. Odsustvo jednog roditelja, veliki broj porodičnih konflikata i način njihovog rešavanja mogu biti faktori koji negativno utiču na detetovo ponašanje.
Nagli prekidi u porodičnim odnosima, kao što su razvod roditelja, smrt roditelja ili loši uslovi za život, mogu izazvati emocionalne reakcije kod deteta koje se potom odražavaju na njegovo školsko ponašanje. Tuga, potištenost, nezainteresovanost za učenje i smanjenje školskog uspeha samo su neki od mogućih ishoda.
Posebno u periodu puberteta, koji je već izazovan sam po sebi, promene u porodičnom okruženju dodatno utiču na ponašanje deteta. Otpor prema autoritetu roditelja može se preneti i na odnos sa nastavnicima, što zahteva otvorenu i iskrenu komunikaciju između roditelja i škole kako bi se minimizovali negativni efekti na detetovo ponašanje u školskom okruženju.
Porodični odnosi imaju dubok i dugotrajan uticaj na ponašanje deteta u školi, stvarajući osnovu za emocionalnu stabilnost i socijalnu kompetenciju tokom njegovog odrastanja.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje ili bilo koji drugi oblik nasilja to možete da prijavite OVDE.