Свет у коме живимо постао је дигиталан. Дигитална технологија променила је и убрзано мења "развијени" свет. Поред тога дигитална технологија мења детињство милионима деце широм света, а број корисника интернета, укључујући децу и младе, повећава се из дана у дан.
Последњих година, информационо-комуникационе технологије постају све доступније младима. Међутим, поред тога што нам пружа бројне могућности за учење и развој, савремена технологија суочава нас и са бројним изазовима када су у питању нови облици насиља који настају њеном злоупотребом.
Под дигиталним насиљем подразумевамо све оне случајеве када неко користи електронске уређаје (мобилни телефон, камеру, рачунар и сл.) да би некога намерно уплашио, увредио или понизио.
Као најважније специфичности дигиталног насиља у односу на традиционалне облике насиља подразумевају се: висок степен анонимности насилника, стална доступност жртве, бесконачна публика и трајност информација које када се једном пласирају постају тешко уништиве.
Каква је ситуација у нашим школама, колико су деца изложена дигиталном насиљу, како стати на пут оваквом виду насиља и како да га наставници, односно професори препознају и спрече објашњава педагог Јелена Јовић.
Она истиче да је један од најчешћих изазова у раду наставника и стручних сарадника то како дете заштити од дигиталног насиља будући да у времену у којем живимо деца су од раног узраста изложена дигиталним медијима и њиховим како позитивним тако и негативним утицајима.
Педагог наводи и да је од посебне важности да се са дететом разговара о томе који садржаји на интернету су поуздани, а који не, у какве теме се треба упуштати, али и шта је то што за њих није релавантно односно шта може имати штетан утицај на њих.
Битно је да наставници и стручни сарадници кроз овакве превентивне активности утичу на спречавање дигиталног насиља код ученика, а не само кроз интервентне активности када је проблем већ настао.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.