Sudeći po izjavama, deca odrastaju u sigurnom i podržavajućem porodičnom kontekstu (Tabela 45). Tri četvrtine njih (74%) izjavljuje da se porodica trudi da im pomogne, a preko četiri petine (83%) da se kod kuće oseća sigurno.
Nema bitnijih uzrasnih razlika u tom smislu, dok postoje razlike među dečacima i devojčicama koje su zapravo u interakciji sa uzrastom. Među mlađom decom (uzrast 9-12 godina), devojčice su te koje izveštavaju o većem „komforu“ u porodici i većoj porodičnoj brizi i razumevanju. S druge strane, situacija u starijom uzrasnoj grupi je donekle obrnuta. Razlike su zapravo minimalne, ali dečaci na ovom uzrastu više izveštavaju o pomaganju od strane porodice i osećanju sigurnosti.
U skladu s tim su i odgovori dece o nekim karakteristikama vaspitnih stilova roditelja. Trendovi koji su u odgovorima dece vidljivi mogli bi biti opisani kao „puno pohvala, a malo zabrana i pravila“. Velika većina dece izveštava o tome da ih roditelji nagrađuje putem pohvala, kada su dobri (80%) ili kada nešto dobro rade (62%).
Nasuprot tome, manjina kaže da roditelji/staratelji postavljaju neka pravila ponašanja u kući (36%), a još manje pravila ponašanja van kuće (28%).
Devojčice nešto češće izveštavaju o pohvalama koje dobijaju od roditelja, ali i o postojanju pravila ponašanja van kuće. Postoje i neke primetne uzrasne razlike. Starija deca daleko češće saopštavaju da ih roditelju pohvaljuju kada nešto dobro rade. Pored toga, primetno je da u starijoj uzrasnoj grupi postoji manje pravila ponašanja u kući, ali više onih van kuće, i to važi i za dečake i za devojčice.
Postavljanje zabrana značajan je faktor vremena koje se provede na internetu. Deca koja izjavljuju da roditelji češće postavljaju pravila ponašanja u kući, manje vremena na dnevnom nivou provode na internetu. Ta veza je negativna i značajna i na poduzorku mlađih i starijih učenika, mada je povezanost u slučaju ovih drugih gotovo zanemarljiva. Razlike u vremenu provedenom na internetu ni na nivou korelacija, a ni prikazano na ovaj način nisu previše izražene, ali, primera radi, situacija retkih u poređenju sa čestim pravilima implicira približno pola sata vremena manje ili više na internetu u obe uzrasne grupe.
Ako ovome dodamo goreizneti podatak o tome da je pravila ponašanja u kući manje u grupi starije, nego u grupi manje dece, moguće je da je smanjeni nadzor nad ponašanjem i manje zabrana u tom smislu, delom odgovorno za više vremena koje starija deca na internetu inače provode.
Dodatno, primetan je i posebno ilustrativan odnos postojanja pravila ponašanja u kući i upražnjavanja specifičnih aktivnosti na internetu. Što su pravila prisutnija u porodici, internet se češće koristi za školske zadatke, a manje često za posećivanje društvenih mreža, mada su ove povezanosti generalno niskog intenziteta.
Rezultati istraživanja o nasilju dece na internetu u Srbiji preuzeti od strane „Deca Evrope na Internetu“ i Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na Internetu.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.