Čuvam te
nacionalna platforma za prevenciju nasilja u školama
Čuvam te
  • Najnoviji tekstovi
  • Tema meseca
  • Aktuelne obuke
  • Video
  • Vesti
  • Kontakt
  • O nama

    Čuvam te

    • O nacionalnoj platformi za prevenciju nasilja koje uključuje decu
    • Partneri
    • Korisni linkovi
  • Šta je nasilje?

    Šta je nasilje i vrste nasilja

    • Šta je nasilje?
    • Fizičko nasilje
    • Psihičko nasilje
    • Seksualno nasilje
    • Eksploatacija dece
    • Digitalno nasilje
    • Socijalno nasilje
    • Trgovina ljudima
    • Institucionalno nasilje
    • Nasilni ekstremizam
    • Zanemarivanje i nemarno postupanje
    • Zloupotreba deteta i učenika
    • Vršnjačko nasilje
    • Nasilje u školi

    Postupanje u slučaju nasilja

    • O Timu škole za zaštitu od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja
    • Mere koje ustanova preduzima u zavisnosti od nivoa nasilja nad detetom/učenikom
    • Situacije kada se uključuju druge ustanove

    Pitanja i odgovori

    • Najčešća pitanja i odgovori na jednom mestu
  • Aktuelnosti

    Informativni tekstovi

    • Svi tekstovi
    • Porodične teme
    • Deca i mladi
    • Internet i društvene mreže
    • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja

    Vesti

    • Vesti
  • Obuke

    Edukacija o prevenciji nasilja

    • Onlajn obuka za učenike
    • Onlajn obuke za zaposlene
    • Onlajn obuke za roditelje
    • Cilj onlajn obuka
  • Prijava nasilja

    Prijava nasilja

    • Formular za prijavu nasilja
    • Provera statusa prijave nasilja
    • Video uputstvo - Kako prijaviti nasilje?
  • Statistika

    Statistika nasilja koja uključuje decu

    • Statistika nasilja koja uključuje decu
  • Kontakt

    Budimo u kontaktu

    • Kontaktirajte sa nama
Kontakt
  • Instagram
  • Facebook
  • Ћ
  • +
  • -
Nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
...jer
zajedno
smo jači!
Klikni ovde i PRIJAVI NASILjE

Odaberite kategoriju:

  • Svi tekstovi
    • Porodične teme
    • Deca i mladi
    • Internet i društvene mreže
    • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja
Štampa strane Pošalji stranu
  • Aktuelnosti
  • Informativni tekstovi
  • Svi tekstovi
  • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja
Čitaj mi

Koja je uloga odraslog u vaspitno-obrazovnom procesu?

3. septembar 2021.

Uloga odrasle osobe u razvoju deteta ima veliku, značaju, možda čak i presudnu ulogu u životu deteta. Nije samo roditelj taj koji nosi breme odrastanja i vaspitavanja deteta, u tu ulogu moraju se uključiti i sve druge odrasle osobe iz okruženja deteta, svako svojim ponašanjem i primerom "uzima deo kolača" i zaslužan je za vaspitanje deteta.

Na ovu bitnu temu kod svih roditelja, ali i dece, govorila je Suzana Miković, master defektolog, porodični terapeut i trener asertivnosti i emocionalne pismenosti koja je iz svog dosadašnjeg iskustva i rada posavetovala roditelje.

Miković na početku razgovora objašnjava i savetuje da je veoma važno da dete ima priliku da sopstvenim trudom stekne uvid u svoje sposobnosti, da se ne oslanja na gotova rešenja odraslih i da izbor aktivnosti ne zavisi isključivo od očekivanja odraslih.

- Kroz samopotvrđivanje u različitim aktivnostima aktiviraju se težnje za ličnim ispunjenjem i postizanjem zadovoljstva i prirodno je da se takav trud ponavlja i ulaže u sve složenije izazove - rekla je Suzana Miković.

Na pitanje kolika je uloga odraslog, Miković ističe da je veoma bitna u tom usmerenom procesu, ali da nikako ne sme da bude samo regulator koji određuje da li će dete dobiti nagradu ili kaznu, već više kao model doslednosti i podsticaj da dete istraje u započetoj aktivnosti i da sopstvenom postupanju pripiše vrednost i značaj.

- Takvim procesom dete prepoznaje svoja interesovanja, razvija svoje potencijale koje samo po sebi ispoljava i dozirano raspoređuje u različitim aktivnostima. Neka deca više vole fizičke aktivnosti od crtanja i bojenja, dok neku decu više zanimaju životinje nego bajke. Međutim to što nešto više vole, odnosno više uživaju u jednoj aktivnosti, ne treba uslovno da isključuje drugu - objašnjava Miković i dodaje da je na odraslima da prepoznaju koji su detetovi afiniteti i da one manje željene aktivnosti plasiraju detetu dozirano i da dete zna šta može da očekuje.

Na taj način, savetuje master defektolog, detetu se daju iskustva da postoje i životne aktivnosti koje manje volimo, ali koje ne moraju same po sebi biti frustracija. Tim putem se jača tolerancija, uvodi se pojam granica, uče se istrajnosti i odlaganju želje što predstavlja funkcionalno isksutvo koje im kasnije može poslužiti u situaciji kada se suoče sa preprekama.

- Značajno je imati u vidu da slika o tome kakav neko treba da bude u velikoj meri sputava prirodnu radoznalost i istinsku potrebu deteta. Istovremeno to ne znači da odrasli deci dozvole da rade sve što im se prohte niti isključuje usvajanje društvenih pravila i socijalnih veština. Samo jedan od načina je da se odrasli pita šta dete želi i šta mu je potrebno kroz osluškivanje potreba, praćenje interesovanja, ponašanja i uvođenjem aktivnosti koje su vaspitno-obrazovnog karaktera - reči su master defektologa.

Doslednost, razgovor, objašnjenje, primer i dogovor su preporuka jer na taj način dete stiče i socio-emocionalne i komunikativne kompetencije, savetuje master defektolog Suzana Miković.

Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Podelite ovaj tekst:
  • Aktuelnosti
  • Informativni tekstovi
  • Svi tekstovi
  • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja
  • Izvor: Canva
    Nova obuka za nastavnike: Vaspitanje i socijalno-emocionalno učenje u funkciji dobrobiti i celovitog razvoja dece
  • Izvor: Canva
    Vršnjačko nasilje i deca sa smetnjama u razvoju i invaliditetom: Uloga škole i roditelja
  • Photo: Canva
    Koji pristupi i metode učenja mogu napraviti razliku u savremenom obrazovanju?
  • Foto: Freepik  
    Kako reagovati na izlive besa kod dece?
  • Uloga nastavnika u razvoju mlade ličnosti
    Uloga nastavnika u razvoju mlade ličnosti
  • Foto: Freepik
    Stres i sagorevanje nastavnika
  • Foto: Freepik
    Programiranje i planiranje zaštite od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja
  • Foto: Freepik
    Nasilje - između propisa i prakse
  • Foto: Freepik
    Uloga nastavnika u razvoju mlade ličnosti
  • Foto: tonodiaz/Freepik
    SAVETI ZA VASPITAČE – Kako podsticati uvažavanje različitosti u vrtiću?
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu



  • Vlada Republike Srbije

  • Kancelarija za IT i eUpravu

  • Ministarstvo prosvete

  • Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja

  • Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju

  • Ministarstvo unutrašnjih poslova

  • Ministarstvo zdravlja

  • Ministarstvo informisanja i telekomunikacija

  • Ministarstvo pravde

  • Kabinet ministarke bez portfelja

Mapa sajta
Obaveštenje o obradi podataka o ličnosti
  • Instagram
  • Facebook

Veb prezentacija je licencirana pod uslovima licence Creative Commons Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerada 3.0 Srbija