Kada primetimo da je adolescent u depresiji, prva i najvažnija stvar je pružiti im podršku i razgovarati s njima o njihovim osećanjima. Važno je pokazati empatiju i slušati ih bez osude. Ponekad samo imanje nekoga ko će ih saslušati može biti od velike pomoći. Takođe, treba imati na umu da je depresija ozbiljno stanje koje zahteva stručnu pomoć. Zato je važno razmotriti opciju traženja profesionalne pomoći od stručnjaka, kao što su psihoterapeuti ili psihijatri, koji mogu pružiti odgovarajuću podršku i terapiju.
Pored toga, podstaknite adolescenta da se uključi u aktivnosti koje mu prijaju i koje mu pomažu da se oslobodi stresa i napetosti. To mogu biti aktivnosti poput šetnje u prirodi, bavljenje sportom, umetničkih aktivnosti ili hobija koji ih ispunjavaju. Redovna fizička aktivnost može imati pozitivan uticaj na mentalno zdravlje i raspoloženje.
Važno je takođe ohrabriti adolescenta da izrazi svoje osećaje na konstruktivan način. To može uključivati pisanje dnevnika, crtanje, ili razgovor s bliskim prijateljima ili članovima porodice. Neka znaju da nisu sami i da postoje ljudi koji ih vole i podržavaju.
Uz podršku porodice, prijatelja i stručnjaka, adolescent može prevazići depresiju i pronaći put ka boljem mentalnom zdravlju. Važno je biti strpljiv i pružiti im podršku tokom celog procesa oporavka.
“Nakon postavljanja dijagnoze, neophodno je da roditelj ili staratelj izvesti školu, tačnije odeljenskog starešinu koji će preduzeti sledeće korake: Pre svega, neophodno je zaštititi detetovo pravo na privatnost, dakle u dogovoru sa školskim psihologom i pedagogom obezbediti adekvatne uslove za dalji rad i učenje shodno situaciji u kojoj se nalazi učenik. Članove Odeljenskog veća neophodno je izvestiti ako je izraženo delikventno ponašanje da su uzroci realno objašnjivi i da učenik prolazi kroz proces jedne vrste preobražaja, posebno ako postoje smetnje u pamćenju, odgovornosti prema zadacima, teškoće sa koncentracijom i povezivanjem gradiva, rizično ponašanje, glavobolje i drugi fizički znaci, nesnalaženje u socijalnim kontaktima. Realno je moguće, omogućiti učeniku da prati nastavu, a u dogovoru sa kolegama na sastanku Tima za pružanje podrške učenicima, ili posebno organizovanom sastanku Odeljenskog veća napraviti plan podrške za učenika gde će u drugačijoj formi i sa drugačijim rokovima, biti individualno prilagođeni i adekvatno koncipirani zadaci za učenika. Neobično je važno da depresivni adolescent, u meri koju situacija dozvoljava, nastavi sa svojim obavezama i životom sa najboljim mogućim uslovima i sa potpunim razumevanjem njegovog stanja koje se dešava, koje će proći, i iz kojeg će on izaći kao pobednik”, istakla je Katarina Ivanović, pedagoški savetnik i profesor filozofije.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje ili bilo koji drugi oblik nasilja to možete da prijavite OVDE.