Suzana Miković, master defektolog, porodični terapeut, trener asertivnosti i emocionalne pismenosti objasnila je šta zapravo podrazumeva razvojni normativ i šta treba znati, i šta je glavni zadatak stručnjaka iz oblasti defektoloških, psiholoških i pedagoških nauka.
Razvojni normativi ili razvojna očekivanja su zasnovana na prosečnim mogućnostima i dostignućima u datom uzrastu u motoričkom, saznajnom, govorno-jezičkom i socio-emocionalnom planu.
Razvojni normativi, samim tim, čine samo okvire razvoja koje treba da se prate, ali sama odstupanja ne govore mnogo o pravilnosti i pravovremenosti razvoja.
Zadatak stručnjaka iz oblasti defektoloških, psiholoških i pedagoških nauka je da svako iz svog ugla vrši procenu napretka u razvojnom kontekstu svakog deteta ponaosob i sagledaju dejstvo faktora koji utiču na detetove urođene sposobnosti da raste, razvija se i ostvaruje svoje kapacitete.
Važno je da naglasiti da se razvojna procena ne odnosi samo na identifikaciju nivoa usvojenog znanja i veština na osnovu kojih se vrednuje kvalitet programskih sadržaja.
Poseban akcenat je na:
• individualnim karakteristikama deteta, stilovima učenja, intersovanjima, motivaciji
• dosegnutom nivou kognitivnih sposobnosti koje omogućavaju detetu da reorganizuje postojeća i integriše nova saznanja u osmišljene i funkcionalne strukture.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.