Čuvam te
nacionalna platforma za prevenciju nasilja u školama
Čuvam te
  • Najnoviji tekstovi
  • Tema meseca
  • Aktuelne obuke
  • Video
  • Vesti
  • Kontakt
  • O nama

    Čuvam te

    • O nacionalnoj platformi za prevenciju nasilja koje uključuje decu
    • Partneri
    • Korisni linkovi
  • Šta je nasilje?

    Šta je nasilje i vrste nasilja

    • Šta je nasilje?
    • Fizičko nasilje
    • Psihičko nasilje
    • Seksualno nasilje
    • Eksploatacija dece
    • Digitalno nasilje
    • Socijalno nasilje
    • Trgovina ljudima
    • Institucionalno nasilje
    • Nasilni ekstremizam
    • Zanemarivanje i nemarno postupanje
    • Zloupotreba deteta i učenika
    • Vršnjačko nasilje
    • Nasilje u školi

    Postupanje u slučaju nasilja

    • O Timu škole za zaštitu od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja
    • Mere koje ustanova preduzima u zavisnosti od nivoa nasilja nad detetom/učenikom
    • Situacije kada se uključuju druge ustanove

    Pitanja i odgovori

    • Najčešća pitanja i odgovori na jednom mestu
  • Aktuelnosti

    Informativni tekstovi

    • Svi tekstovi
    • Porodične teme
    • Deca i mladi
    • Internet i društvene mreže
    • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja

    Vesti

    • Vesti
  • Obuke

    Edukacija o prevenciji nasilja

    • Onlajn obuka za učenike
    • Onlajn obuke za zaposlene
    • Onlajn obuke za roditelje
    • Cilj onlajn obuka
  • Prijava nasilja

    Prijava nasilja

    • Formular za prijavu nasilja
    • Provera statusa prijave nasilja
    • Video uputstvo - Kako prijaviti nasilje?
  • Statistika

    Statistika nasilja koja uključuje decu

    • Statistika nasilja koja uključuje decu
  • Kontakt

    Budimo u kontaktu

    • Kontaktirajte sa nama
Kontakt
  • Instagram
  • Facebook
  • Ћ
  • +
  • -
Nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
...jer
zajedno
smo jači!
Klikni ovde i PRIJAVI NASILjE

Odaberite kategoriju:

  • Svi tekstovi
    • Porodične teme
    • Deca i mladi
    • Internet i društvene mreže
    • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja
Štampa strane Pošalji stranu
  • Aktuelnosti
  • Informativni tekstovi
  • Svi tekstovi
  • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja
Čitaj mi

Strategije izgradnje odnosa sa drugima

27. februar 2024.

Podučavanje učenika veštinama izgradnje odnosa je od suštinskog značaja za njihov društveni i emocionalni razvoj. Kontinuiranom  primenom ovih veština u nastavi i pružanjem mogućnosti učenicima da ih primene u stvarnim situacijama, možemo im pomoći da razviju jake i zdrave odnose koji će im koristiti tokom celog života.

  1. Modeliranje i igranje uloga

Modeliranje ponašanja je moćno sredstvo za podučavanje veština izgradnje odnosa. Demonstrirajući pozitivne društvene interakcije i tehnike komunikacije, učenicima pružamo primere iz stvarnog života . Modeliranje takođe pomaže u stvaranju bezbednog okruženja sa podrškom u kojem se učenici osećaju prijatno vežbajući ove veštine.

 Dodeljivanjem uloga i scenarija, učenicima pružamo mogućnosti da primene svoje znanje i razviju svoje veštine u kontrolisanom okruženju. Ove aktivnosti se mogu raditi u parovima ili malim grupama i mogu se fokusirati na različite aspekte izgradnje odnosa.

  1. Društvene priče

Priče su moćno sredstvo za podučavanje veština izgradnje odnosa. One pružaju bliske i zanimljive priče koje omogućavaju učenicima da se povežu sa likovima i nauče vredne lekcije. Uključujući društvene priče u naše lekcije, možemo se pozabaviti specifičnim društvenim situacijama i pomoći učenicima da shvate odgovarajuće ponašanje i odgovore.

  1. Igre

Igre pružaju interaktivan i prijatan način za promovisanje veština izgradnje odnosa. One podstiču učenike da rade zajedno, efikasno komuniciraju i vežbaju empatiju.

Postoje brojne ideje o aktivnostima koje se mogu primeniti kako bi se promovisale veštine izgradnje odnosa kod učenika . Na primer, ,,pravljenje kutije za komplimente“ u kojoj učenici pišu pozitivne beleške svojim vršnjacima može podstaći osećaj uvažavanja i ljubaznosti.

  1. Stvaranje pozitivnog i inkluzivnog okruženja u učionici

Stvaranje pozitivnog i inkluzivnog okruženja u učionici je od suštinskog značaja za podučavanje veština izgradnje odnosa. Ustanovljavanjem jasnih očekivanja, promovisanjem poštovanja i ljubaznosti i rešavanjem sukoba na konstruktivan način, stvaramo bezbedan prostor u kome se učenici osećaju cenjeno i podržano.

  1. Saradnja sa roditeljima i starateljima

Saradnja sa roditeljima / starateljima je ključna za jačanje veština izgradnje odnosa van učionice. Deljenje strategija i resursa sa porodicama, organizovanje radionica za roditelje i pružanje mogućnosti za otvorenu komunikaciju mogu pomoći u stvaranju doslednog i podsticajnog okruženja za učenike da vežbaju i razvijaju svoje veštine izgradnje odnosa. Ovde može da se primeni program ,,Jake porodice,, UNODS, koji se kod nas u školi pokazao kao odličan u radu sa roditeljima i učenicima.

Autor teksta je Vesna Bogićević, pedagog iz OŠ „Braća Vilotijević“, Kraljevo.

Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje ili bilo koji drugi oblik nasilja to možete da prijavite OVDE.

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
Podelite ovaj tekst:
  • Aktuelnosti
  • Informativni tekstovi
  • Svi tekstovi
  • Međusektorska saradnja u zaštiti dece od nasilja
  • Izvor: Canva
    Nova obuka za nastavnike: Vaspitanje i socijalno-emocionalno učenje u funkciji dobrobiti i celovitog razvoja dece
  • Izvor: Canva
    Vršnjačko nasilje i deca sa smetnjama u razvoju i invaliditetom: Uloga škole i roditelja
  • Photo: Canva
    Koji pristupi i metode učenja mogu napraviti razliku u savremenom obrazovanju?
  • Foto: Freepik  
    Kako reagovati na izlive besa kod dece?
  • Uloga nastavnika u razvoju mlade ličnosti
    Uloga nastavnika u razvoju mlade ličnosti
  • Foto: Freepik
    Stres i sagorevanje nastavnika
  • Foto: Freepik
    Programiranje i planiranje zaštite od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja
  • Foto: Freepik
    Nasilje - između propisa i prakse
  • Foto: Freepik
    Uloga nastavnika u razvoju mlade ličnosti
  • Foto: tonodiaz/Freepik
    SAVETI ZA VASPITAČE – Kako podsticati uvažavanje različitosti u vrtiću?
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu
nacionalna platforma za prevenciju nasilja koje uključuje decu



  • Vlada Republike Srbije

  • Kancelarija za IT i eUpravu

  • Ministarstvo prosvete

  • Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja

  • Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju

  • Ministarstvo unutrašnjih poslova

  • Ministarstvo zdravlja

  • Ministarstvo informisanja i telekomunikacija

  • Ministarstvo pravde

  • Kabinet ministarke bez portfelja

Mapa sajta
Obaveštenje o obradi podataka o ličnosti
  • Instagram
  • Facebook

Veb prezentacija je licencirana pod uslovima licence Creative Commons Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerada 3.0 Srbija