Podučavanje učenika veštinama izgradnje odnosa je od suštinskog značaja za njihov društveni i emocionalni razvoj. Kontinuiranom primenom ovih veština u nastavi i pružanjem mogućnosti učenicima da ih primene u stvarnim situacijama, možemo im pomoći da razviju jake i zdrave odnose koji će im koristiti tokom celog života.
Modeliranje ponašanja je moćno sredstvo za podučavanje veština izgradnje odnosa. Demonstrirajući pozitivne društvene interakcije i tehnike komunikacije, učenicima pružamo primere iz stvarnog života . Modeliranje takođe pomaže u stvaranju bezbednog okruženja sa podrškom u kojem se učenici osećaju prijatno vežbajući ove veštine.
Dodeljivanjem uloga i scenarija, učenicima pružamo mogućnosti da primene svoje znanje i razviju svoje veštine u kontrolisanom okruženju. Ove aktivnosti se mogu raditi u parovima ili malim grupama i mogu se fokusirati na različite aspekte izgradnje odnosa.
Priče su moćno sredstvo za podučavanje veština izgradnje odnosa. One pružaju bliske i zanimljive priče koje omogućavaju učenicima da se povežu sa likovima i nauče vredne lekcije. Uključujući društvene priče u naše lekcije, možemo se pozabaviti specifičnim društvenim situacijama i pomoći učenicima da shvate odgovarajuće ponašanje i odgovore.
Igre pružaju interaktivan i prijatan način za promovisanje veština izgradnje odnosa. One podstiču učenike da rade zajedno, efikasno komuniciraju i vežbaju empatiju.
Postoje brojne ideje o aktivnostima koje se mogu primeniti kako bi se promovisale veštine izgradnje odnosa kod učenika . Na primer, ,,pravljenje kutije za komplimente“ u kojoj učenici pišu pozitivne beleške svojim vršnjacima može podstaći osećaj uvažavanja i ljubaznosti.
Stvaranje pozitivnog i inkluzivnog okruženja u učionici je od suštinskog značaja za podučavanje veština izgradnje odnosa. Ustanovljavanjem jasnih očekivanja, promovisanjem poštovanja i ljubaznosti i rešavanjem sukoba na konstruktivan način, stvaramo bezbedan prostor u kome se učenici osećaju cenjeno i podržano.
Saradnja sa roditeljima / starateljima je ključna za jačanje veština izgradnje odnosa van učionice. Deljenje strategija i resursa sa porodicama, organizovanje radionica za roditelje i pružanje mogućnosti za otvorenu komunikaciju mogu pomoći u stvaranju doslednog i podsticajnog okruženja za učenike da vežbaju i razvijaju svoje veštine izgradnje odnosa. Ovde može da se primeni program ,,Jake porodice,, UNODS, koji se kod nas u školi pokazao kao odličan u radu sa roditeljima i učenicima.
Autor teksta je Vesna Bogićević, pedagog iz OŠ „Braća Vilotijević“, Kraljevo.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje ili bilo koji drugi oblik nasilja to možete da prijavite OVDE.