Svet u kome živimo postao je digitalan. Digitalna tehnologija promenila je i ubrzano menja "razvijeni" svet. Pored toga digitalna tehnologija menja detinjstvo milionima dece širom sveta, a broj korisnika interneta, uključujući decu i mlade, povećava se iz dana u dan.
Poslednjih godina, informaciono-komunikacione tehnologije postaju sve dostupnije mladima. Međutim, pored toga što nam pruža brojne mogućnosti za učenje i razvoj, savremena tehnologija suočava nas i sa brojnim izazovima kada su u pitanju novi oblici nasilja koji nastaju njenom zloupotrebom.
Pod digitalnim nasiljem podrazumevamo sve one slučajeve kada neko koristi elektronske uređaje (mobilni telefon, kameru, računar i sl.) da bi nekoga namerno uplašio, uvredio ili ponizio.
Kao najvažnije specifičnosti digitalnog nasilja u odnosu na tradicionalne oblike nasilja podrazumevaju se: visok stepen anonimnosti nasilnika, stalna dostupnost žrtve, beskonačna publika i trajnost informacija koje kada se jednom plasiraju postaju teško uništive.
Kakva je situacija u našim školama, koliko su deca izložena digitalnom nasilju, kako stati na put ovakvom vidu nasilja i kako da ga nastavnici, odnosno profesori prepoznaju i spreče objašnjava pedagog Jelena Jović.
Ona ističe da je jedan od najčešćih izazova u radu nastavnika i stručnih saradnika to kako dete zaštiti od digitalnog nasilja budući da u vremenu u kojem živimo deca su od ranog uzrasta izložena digitalnim medijima i njihovim kako pozitivnim tako i negativnim uticajima.
Pedagog navodi i da je od posebne važnosti da se sa detetom razgovara o tome koji sadržaji na internetu su pouzdani, a koji ne, u kakve teme se treba upuštati, ali i šta je to što za njih nije relavantno odnosno šta može imati štetan uticaj na njih.
Bitno je da nastavnici i stručni saradnici kroz ovakve preventivne aktivnosti utiču na sprečavanje digitalnog nasilja kod učenika, a ne samo kroz interventne aktivnosti kada je problem već nastao.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.