Svaki učenik u školu dolazi iz različitog porodičnog okruženja. Porodice se razlikuju po strukturi (višečlane, višegeneracijske, kompletne – nekopletne...), odnosima (slaganje – neslaganje), zastupljenosti nekih od poroka (alkoholizam, narkomanija...) i mnogo čemu drugom, a sve to utiče na razvoj ličnosti učenika i njegovo ponašanje. U zavisnosti od problema u rešavanje se uključuju roditelji (osim u situaciji kada su oni izvor problema i kada procenimo da bi njihovo uključivanje dovelo do više štete nego koristi) ili druge institucije.
Vrlo je važno da se mi kao prosvetni radnici upoznamo sa svakim učenikom i tokom školovanja pažljivo posmatramo i pratimo odrastanje i i ponašanje svakog deteta, kako bismo pružili adekvatnu pomoć onda kada je najpotrebnija.
Učenik koji ima neki problem to će sigurno pokazati a na nama je da to primetimo. Problem se najbolje uočava kroz uspeh učenika i njegovog odnos sa drugima.
Ukoliko problem ne bude primećen, on se usložnjava i može imati velike posledice kako na pojedinca tako i na društveno okruženje.
Autor teksta je pedagog Dragana Midić.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.