Aktivnosti u nastavi i tokom časova, iako ponekad manje prisutne, mogu se uspešno koristiti u prevenciji nasilništva, naravno, u skladu sa uzrastom učenika. Ciljevi ovakvih aktivnosti su fokusiranje učenika na problem nasilništva, ukazivanje na politiku škole u ovoj oblasti, diskusije radi razvijanja socijalnih i emocionalnih veština, razvijanje empatije i asertivnosti u cilju suprotstavljanja vršnjačkom nasilju.
Neke aktivnosti su relativno pasivne, kao što su čitanje proze ili poezije u kojoj se pominje nasilje i siledžijstvo, ili gledanje filmova sa tematikom nasilja, nakon kojih se podstiče diskusija.
Druge akcije su aktivnije: učenici mogu dobiti zadatak da napišu i odglume svoju ulogu; mlađi učenici mogu napraviti lutkarsku predstavu na temu nasilja; mogu se voditi diskusije i/ili oformiti učenički debatni klub. Naravno, jedino kontinuirano i sistematsko organizovanje ovakvih aktivnosti daje značajnije rezultate, mada su nekad sasvim korisne i kada se organizuju povremeno, naročito ako u tom trenutku postoji potreba za intenzivnijim bavljenjem problemom nasilništva.
Ono što je potrebno jeste da svi nastavnici imaju stav da je prevencija nasilja zajednički posao, ne samo zadatak Tima ili odeljenjskih starešina i stručnih saradnika; takođe, obuke za nastavnike vezane za različite tehnike uključivanja učenika, rešavanja konflikata, asertivnu i nenasilnu komunikaciju mogu biti veoma korisne.
Tekst je priredila Aleksandra Jovanović Đukić, psiholog i savetnica-spoljna saradnica za zaštitu od nasilja, Školska uprava Užice.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.