Na temu da li dete koje je izvršilac nasilja u školi može takvo ponašanje naučiti iz primera koje ima kod kuće, i da li su i u kojoj meri odnosi u porodici, kao i sami roditelji odgovorni za ponašanje svog deteta koje možda vrši nasilje nad svojim vršnjacima govorila je prof. dr Marija Mladenović sa Fakulteta zdravstvenh i poslovnih studija „Singidunum“.
Na samom početku razgovora dr Mladenović ističe da je porodica najstarija bazična društvena jedinica, sa osnovnim zadatkom da obezbedi potomstvo i da ga socijalizuje. Između ostalog, podrazumeva se da porodica detetu treba da pruži fizičku i emocionalnu pomoć, da ga intelektualno stimuliše i da maksimalno doprinese razvoju njegovih potencijala, da ga socijalizuje, a svakako je i mesto na kojem njeni članovi treba da se osećaju bezbedno.
Kako dalje navodi, zlostavljanje ne mora da bude samo fizičko (mada je ovaj oblik zlostavljanja najviše vidljiv), može da bude i psihičko, odnosno emocionalno, ali i ekonomsko, može da se manifestuje kao manipulacija bilo koje vrste, poput zastrašivanja ili prevelike kontrole, a deca mogu biti direktne ili indirektne žrtve.
Kad govorimo o fizičkom zlostavljanju, koje se najlakše ustanovljava, tačno je da je u nekim kulturama fizičko kažnjavanje, pre svega dece, uobičajeno, ali batina nije iz raja izašla, objašnjava dalje dr Miladenović.
Na osnovu svega stručno navedenog i objašnjenog od strane prof. dr. Marije Mladenović može se zaključiti samo jedno, a to je da dete koje je izvršilac nasilja nije uvek odgovorno za svoje neprimereno ponašanje prema vršnjacima u školi.
Kada se desi situacija bilo kakvog oblika vršnjačkog ponašanja, jedina ispravna stvar radi suzbijanja i prevencije istog, neophodno je da pogledamo situaciju iz šire perspektive, odnosno celokupnu situaciju u porodici, kako bi došli do adekvatnog saznanja i prave slike zbog čega dete pravi probleme u školi i svojim vršnjacima.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.