Jasmina Bogdanović iz Instituta za mentalno zdravlje je govorila na kako prosvetni radnici mogu da primete da dete doživljava ili je svedok nasilja u porodici i na koji način treba pristupiti detetu u toj situaciji.
- To je jako teško primetiti kod određene dece. Neka deca mogu godinama da nose neke probleme u porodici i da mi to zapravo ne primetimo. Ali naravno, ono što je važno, jeste da nastavno osoblje nije samo tu da nauči našu decu srpski jezik i matematiku, već je važno i da oni tu decu prate, a vi kada pratite jedno dete vrlo je važno da vidite da li, na primer ima nekog pada uspeha u školi. To je jedan znak koji veoma može da pokaže da li u porodici stvari nisu baš onakve kakve bi trebalo da budu. Takođe, ako primetite da se dete izoluje, dete koje se do juče družilo sa puno drugara i drugarica, izlazilo na odmor... Sada se te stvari menjaju. Takođe, profesori i nastavnici mogu, učiteljice možda još više, da primete da li je dete raspoloženo, da li radi redovno domaće zadatke, ako vide neke promene u tim stvarima, možda je prava stvar da probaju da porazgovaraju sa detetom. Naravno, dete se možda neće odmah otvoriti i neće odmah reći da postoje neki problemi, ali je važno da malo po malo pokažu detetu da imaju sigurnost – ističe ona i dodaje:
- Kada su deca svedoci porodičnog nasilja, glavna stvar je da se njima remeti ta bazična sigurnost koju oni imaju u porodici i svoj porodični sistem. Zato je važno vratiti detetu poverenje da postoje ljudi koji će moći da mu pomognu i onda malo po malo, dete će sigurno reći i ukazati na to da postoje neki problemi. Zato je važno da sa decom gradimo dobar odnos i da pored toga što ih podučavamo nekim stvarima koje se tiču školskih predmeta, da oni imaju poverenje u nas da nam kažu da se neke stvari dešavaju koje možda nisu dobre.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.